Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.05.2011 14:17 - Блогомания /разказ/: Как се става болгър
Автор: thedarkangel1977 Категория: Изкуство   
Прочетен: 5920 Коментари: 11 Гласове:
2

Последна промяна: 29.05.2011 01:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
1.
Радул Гушанов беше обикновен учител - в СредноОбщообразователно училище - Васил Левски, в кв. Левски-Г, град София - по литература и философия. Имаше семейство: жена - Марта, с две деца - Минко на 16 и Радка на 14. Децата вече бяха на възраст, в която искаха да се чувстват големи и не искаха гушкане и прегръдки. Мара - жена му - вечно бе намръщена и мрънкаща, вечно я болеше глава и се цупеше за нещо. Леглото бе отдавна за Мара и Радко просто обща територия за сън...
Въобще идилия, която цареше във всяко българско семейство с родители над 50-те. Вечер Радко се прибираше от работа и се затваряше в кабинета си. Минко и Радка бяха по стаите си, залепнали за компютрите си, а Мара - зяпаше поредния сапунен сериал по битиви. А Радко не се оплакваше - работа имаше много. Я ше проверява контролни и домашни, я ше пише разкази и стихове - много обичаше да се разтоварва психически, пишейки.
С последната си 13-та заплата, Радко реши да задели средства и си купи един компютър - втора употреба. Разбира се, не беше марков и модерен като тези, които подари на децата. Ала беше първата покупка, която Радко купи откакто се ожени и стана татко. Никога не бе харчил излишни пари по кръчми, последния път когато бе ходил на кино бе когато ухажваше Марчето и когато се сгодиха. Всичките си пари, Радко даваше за семейството - дрехи и учебници за децата, почивни седмици на къмпинг в планината през зимата и на морето през лятото, пазаруваше храна за вкъщи.
С компютъра, Радко се прероди и с него живееше втори живот. Колко бе напреднала технологията. Имаше интернет и гугъл - търсачка за блогове и сайтове. имаше сайтове, в които да публикува разказите си - нито имаше излишни пари за да идава книги, нито имаше желание, кой щеше да дава излишни пари за книги. А в сайтовете - хората пишеха и черпеше информация за бъдещите си творби. Едни го хвалеха и Радко се разтапяше от кеф. Други го хулеха - и Радко униваше, защо не разбираха таланта му. Първо твореше в "откровения", после се появи и в "словото", в "буквите". Пускаше и в блог.бг.
Един ден, Радко изпадна в тих ужас и стрес. Беше съкратен, имаше още 5 години до пенсия, а ето че стана и безработен. Затвори се в стаята си и дълго умува какво ще прави занапред.
Вкъщи животът течеше постарому - Мара зяпаше сериалите си, а в промеждутъците чистеше и готвеше. Децата ходеха на училище - Минко учеше първа смяна, а слетобед тренираше плуване или играеше футбол в квартала; Радка учеше втора смяна и сутрин ходеше на уроци по химия и биология и математика - усилиено се готвеше за кандидат-гимназиалните изпити. Въобще децата не бяха вкъщи през целия ден и в апартамента цареше спокойствие. Само усиления телевизор в кухнята и говора на актоьрите от сериалите на Марчето кънтеше из семейния дом.
Странно, но Радко бе уморен от учителстване. За разлика от колегите си, Радко не се занимаваше с частни уроци и мамини дечица, които ходеха на такива уроци. Затова не му допадаше идеята да се отдаде на частно учителстване... А монотонноста в семейното огнище го подтискаше.
Вечерта Радко вече беше открил решението на проблема си...

/следва продължение/



Гласувай:
3



1. darcy - Харесва ми стилът ти
28.05.2011 14:36
Очаквам продължението с решението на проблема. :-)
цитирай
2. therainss - добре започва...
28.05.2011 14:44
:)
цитирай
3. yotovava - Имам усещането, че вече е пускано тук,
28.05.2011 14:57
или се лъжа?
Валя
цитирай
4. thedarkangel1977 - хах. . . в плагиатство ли ме обвин...
28.05.2011 15:10
хах...
в плагиатство ли ме обвиняваш?
хахаха...
е току що го измислих и го написах
и сега умувам как точно да изразя идеята си с продължението
демек как да се развие историята

а обвиненията ти само ме мотивират, да го напиша наистина продължението
определено ше се хареса на определена аудитория от блог.бг
цитирай
5. therainss - всичките сте плагиати, бе!
28.05.2011 15:21
Всичко е измислено от мен, а вие го крадете и публикувате. Пък моята осиновителка Йотова - тя е пътят, и истината, и животът в блог.бг :D
цитирай
6. анонимен - Моля за конкретика!
28.05.2011 15:39
Как стана така, че в началото дъщерята е Радка, а после, кой знае защо, се казва Ганка?
цитирай
7. yotovava - Аз само попитах,
28.05.2011 16:01
дали си го пускал и другаде ... :))))))))))))))
Въпрос на трактовка от твоя страна. :)))
цитирай
8. thedarkangel1977 - е, сори. . . аз плагиат не съм. . . и не ...
28.05.2011 16:18
е,сори...
аз плагиат не съм...

и не съм го пускала другаде...
всичко е плод на фантазията ми, която днес се е развихрила
цитирай
9. thedarkangel1977 - Как стана така, че в началото дъщ...
28.05.2011 16:20
анонимен написа:
Как стана така, че в началото дъщерята е Радка, а после, кой знае защо, се казва Ганка?

поправено... Когато написах разказа първоначално малката се казваше Ганка... после реших да я кръстя Радка - на баща й Радко... и поправих в началото, но не съм видяла че съм я споменала и по-надолу в разказа
цитирай
10. анонимен - Стой си в Откровения - там са лизачите и подмазвачите.
28.05.2011 19:38
Пълно бездарие е разказът - а лаенето по Панто и подмазването на Камон допълват картинката .
Връщай се в Откроввения - там ти е мястото.
цитирай
11. thedarkangel1977 - никога не съм писала в откровения - ...
28.05.2011 20:21
никога не съм писала в откровения - първо.
и второ - далеч съм от мисълта че съм талант като тебе...
аз съм аматьор в писането, и не се срамувам от товаа...
защото и аматьорите са хора...учат се да пишат разкази и да следват стъпките на учителите си... за да станат след време таланти и да изгрее звездата им на небосклона, редом до другите творци...
трето - това с подмазването го умеете ти и панто... аз съм далеч от лицемерието, фалшивите хвалебствия иначе казано - от подмазването.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thedarkangel1977
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 2860965
Постинги: 1340
Коментари: 1270
Гласове: 2924
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930