Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.03.2014 14:35 - из архивите: 8-мо мартенско
Автор: thedarkangel1977 Категория: Поезия   
Прочетен: 3261 Коментари: 0 Гласове:
0



ПРИ МАМА И ПРИ ТАТКО – ЧИЧО СТОЯН

Колко мило, колко сладко 
е при мама и при татко!
Те за нас се много трудят,
те за нас от сън се будят.
Щом от сън очи отворим,
със кого ще заговорим?
С нашта мама, кротка, мила,
със зората подранила.
Тихо татка да събуди 
да отиде да се труди – 
да печели и набави
дрехи и обувки здрави, 
и тетрадки и писалки
за дечицата си малки…
Колко мило, колко сладко 
е при мама и при татко!

 
НА МАМА – ЛЕДА МИЛЕВА

Задето песни си ми пяла,
край мене ден и нощ си бдяла
и ме научи да се трудя
и рано-рано да се будя,
и в нашата родина свята
да браня вярно свободата – 

три думи ще ти кажа само:
- Благодаря, обична мамо!


НАЙ-КРАСИВИЯТ ПОДАРЪК – АСЕН БОСЕВ

Осми март е ден на мама. 
Но какво да я даря,
та за грижата голяма
аз да й благодаря?

Най-красивият подарък
искам да й поднеса – 
като слънце да е ярък,
да блести като роса!

Ех да можех огърлица
от брилянти да й дам!
за такава хубавица
дар не зная по-голям!

Зная, зная, има май че
по голям подарък. Ех – 
иска милото ми майче
да съм първи по успех!

Огърлица от шестици
ще й дам за тоя ден.
Нека всички ученици
да направят като мен!

БЛАГОДАРЯ ТИ, МАМО! – АСЕН БОСЕВ

Благодаря ти, мамо, 
за твоя топъл скут,
за майчиното рамо,
за майчиния труд.

Благодаря ти още
за ясния ми ден,
за грижите ти нощем,
когато бдиш над мен.

За нежната закрила,
за кроткия ти глас,
за всичко, майко мила, 
благодаря ти аз!




ТИ, МАЙКО – ЕЛИСВЕТА БАГРЯНА

Ти живота си ни дала
и от първия ни час
в люлката си ни люляла 
и си бдяла върху нас. 

В твоята прегръдка топла
раснахме из ден във ден,
всеки детски плач и вопъл
спираше там усмирен. 

Ти като орлица мощна
с майчиното си крило
без почивка, денонощно
пазиш ни и днес от зло. 

За да бъдем ние здрави,
силни, пъргави, добри,
ти умората забрави,
ти се с грижите бори. 

Да сме предани другари,
синове и дъщери,
да обичаме България - 
туй в сърцата ни дари. 

Затова със обич вечна, 
майко, ний ще те дарим
и горещо, и сърдечно
днеска ти благодарим. 



МАЙКА МИ – ИВАН ВАЗОВ

В рояка спомени свещени,
де моя дух сега се губи,
се твоят образ въжделени
духът ми, майко, среща, люби.

Ти люлката ми си люляла
със песни жалостно-упойни,
над мен по цели нощи бдяла
през мойте нощи безпокойни.

Под твоето крило растял съм,
наяквал съм под грижи мили,
от твойта реч и взор черпал съм
и радост, и духовни сили.

Душата ми от теб научи
да мрази, да обича страстно,
от твоята душа засучи
любов към всичко, тук прекрасно.

Ти ме роди, но ти ми даде
и светлото, що в теб блещеше,
ти и човека в мен създаде -
ти два пъти ми майка беше!




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: thedarkangel1977
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 2851095
Постинги: 1340
Коментари: 1270
Гласове: 2924
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031