Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.03.2009 01:39 - поезия Станка Пенчева
Автор: thedarkangel1977 Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1295 Коментари: 0 Гласове:
0



Ако знаеше как без дъх се ослушвам –
През целия град, заледен и пустинен,
През кости-антени и пранета опушени,
През хъркащи спални и екрани изстинали,
През човека до мене,
През нощната яма –
За да чуя – с кожата си – твоето сърцебиене,
За да усетя – сляпа – съня ти, в който ме няма...
Ако знаеше как душата ми тихичко вие
Сред безлунната пустош на стаята,
Ако знаеше...

Боя се, че знаеш.

Ст. Пенчева 

Обичам да те гледам отстрани,
когато ти със другите говориш
и цял на другите принадлежиш,
и цял си в техните съдби разтворен.

Аз гледам с тайна нежност отдалеч
лицето ти – ту светло, ту сърдито,
с очи сурови и с очи добри –
но винаги открито.

Сега не си при мен. Сега си там.
И може би дори си ме забравил.
Но аз те давам, давам на света –
това е твое мъжко право.

Забравяй ме, за другите мисли,
опитвай се земята да нарамиш,
лети!
Обичам те такъв.
И оня миг ми стига само,

когато през лица и гласове
очите ти внезапно ме намират –
и ослепявам, и сама слепя,
и земното въртене спира...

Станка Пенчева

Ще се уча да живея без тебе.
Ще събера полека натрошеното, разпиляното,
всичко, което вече не ти е потребно.
Ще сложа една кръпка голяма
върху душата си, сиромашката,
ще смета думие ти нехайни,
ще измия двете кафени чашки,
изписани със ненужни тайни.
И чак тогава ще забележа:
подредено е, чисто, прибрано -
само
въздухът още мирише на нежност...
И на неочаквана рана.

Станка Пенчева 

Такава власт над себе си ми даваш,
че аз стоя изтръпнала, безмълвна.
…Косите ми със светлина са пълни,
от устните ми капе мед и вино,
огньове еньовденски, сини
играят на прострените ми длани…
Не е то страст,
не е желание –
ако ти нося болка, ще я вземеш:
и смърт да съм дори – ще ме приемеш.
Мълчиш.
А цялата земя крещи:обичам те!
И аз, владетелката, тихо коленича
и гордостта ми като дреха пада…
Такава власт над себе си ми даде,
че ти се покорих.

Станка Пенчева



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: thedarkangel1977
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 2861266
Постинги: 1340
Коментари: 1270
Гласове: 2924
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930